1990-1994

• In het seizoen 1989-1990 lukte het Alem I toch om het haast onmogelijk geachte te presteren: promotie naar de derde klasse KNVB.
  • Op 4 juni 1990 moest, na een lange, spannende nacompititie een beslissingswedstrijd tegen Luctor'88 uit Heinkenszand gespeeld worden.
  • Drie touringcars vol met supporters reisden af naar het Brabantse Sprundel, waar Alem vrij gemakkelijk de Zeeuwse opponent met 4-0 versloeg.
  • Dit was een geweldig hoogtepunt in het jubileumjaar van VV Alem.
  • Want in september 1990 werd het 60 jarig bestaan op een grootse wijze gevierd.
  • Tijdens dit jubileum werd door de KNVB aan de ere-leden, voorzitter Jan van Boxtel en bestuurslid Toon van Boxtel een bijzondere onderscheiding wegens grote verdiensten voor VV Alem uitgereikt: de 'Oscar'.
  • Onder redactie van Gerrit Verkuil werd een prachtig jubileumblad uitgegeven.
  • Tijdens de feestweek werd de nieuwe naam van het sportpark door voorzitter Jan van Boxtel onthuld: Sportpark de Oude Maas.
  • Tijdens de feestavond werden jubilarissen gehuldigd. Ere-lid Piet van Lent was van deze de enige die al vanaf de oprichting lid was.
  • Op 24 september 1990 werd Marinus van Kessel benoemd tot ere-lid van VV Alem.
  • Op 30 November 1990 nam Jan van Boxtel, na 30 jaar afscheid als voorzitter van VV Alem. Hij werd tijdens een speciale afscheidsavond benoemd tot ere-voorzitter. Opvolger was Gerard van Mook, die hiermee zijn actieve carriere in het eerste elftal beëindigde.
  • Het eerste elftal eindigde in 1991 op de zevende plaats in de derde klasse KNVB.
  • Het vierde elftal, dat versterking had gekregen van enkele oud eerste elftal spelers, werd kampioen.
  • Bij de jeugd werd de samenwerking met Rossum, onder bezielende leiding van jeugdcoördinator Chris van Hezik, voorgezet ..
  • Op 25 mei 1991 werd, na drie succesvolle seizoenen, afscheid genomen van trainer Leo Ouwens.
  • Gerrit van Uden uit Heesch werd de nieuwe trainer van VV Alem.
  • De elftalleiders van het eerste, tweede en derde, respectievelijk Cor Steenbekkers, Ruud van Kessel en Piet van Boxtel stopten aan het eind van het seizoen 1990-1991 met hun leiderschap.
  • In 1992 degradeerde het eerste elftal naar de vierde klasse KNVB.
  • Op 1 mei 1992 werd afscheid genomen van bestuurslid Toon van Boxtel. Toon kreeg voor zijn grote verdiensten een fraaie glazen oorkonde uitgereikt.
  • Ook werd afscheid genomen van de energieke wedstrijdsecretaris Adri van Boxtel.
  • In 1992 overleed ex-voetballer en ere-lid van VV Alem Cees Tuerlings.
  • De traditionele rommelmarkt werd in juni 1992 voor de 10e maal gehouden.
  • Ton van Lent werd de nieuwe eftalleider van Alem I.
  • Alem I eindigde in 1993 na een moeilijk seizoen, op de achtste plaats.
  • In dit seizoen overleed erelid Piet van Lent. Piet was het enige nog in leven zijnde lid vanaf de oprichting.
  • De jeugdafdeling kwam meer tot bloei door de aanwas van nieuwe jeugdleden.
  • In augustus 1993 werd Nico Rovers uit Oss de nieuwe trainer.
  • Het seizoen 1993/1994 werd zowel voor het eerste als het tweede elftal afgesloten met een achtste plaats. Het derde eindigde als tiende en het vierde als derde.
  • In december 1993 stond het sportpark als gevolg van de watersnood onder water. In het clubgebouw werd een waterstand van 80cm gemeten.
  • Chris Verschuure werd de nieuwe consul. Hij verving Thé Hanegraaf die jarenlang deze functie had uitgeoefend.