CORONAVIRUS

Beste sportvrienden.

Naar aanleiding van de maatregelen die het kabinet heeft genomen om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan zijn er een aantal veelgestelde vragen over de gevolgen voor het voetbal.

Wanneer start het amateurvoetbalseizoen 2020/2021?
Vanwege de versnelde versoepeling van de maatregelen die zijn aangekondigd per 1 juli, betekent dit voor de competities in het amateurvoetbal dat deze allemaal nagenoeg kunnen starten op de reguliere data in de speeldagenkalender.
Bekijk hier de speeldagenkalender

Welke richtlijnen gelden er om te voetballen vanaf 1 juli?
Vanaf 1 juli vervallen alle beperkingen om te voetballen op het veld en in de zaal. Dit betekent dat alle leeftijdscategorieën weer zonder beperkingen mogen trainen en wedstrijden kunnen spelen. Voor en na het sporten moeten voetballers ouder dan 18 jaar wel onderling 1,5 meter afstand van elkaar houden.

Zijn ouders en toeschouwers toegestaan op de sportaccommodaties?
Vanaf 1 juli kunnen clubs weer bezoekers en toeschouwers ontvangen op hun accommodatie. Groepen die geen huishouden vormen moeten wel altijd onderling 1,5 meter afstand van elkaar houden.

Welke richtlijnen zijn er voor het openen van de sportkantines en terrassen?
Vanaf 1 juli mogen ook alle sportkantines en terrassen weer open. Om de kantines en terrassen ‘coronaproof’ te maken moeten de richtlijnen van de Koninklijke Horeca Nederland worden gevolgd. Bekijk hier deze richtlijnen.

OVERZICHT CORONAPROTOCOLLEN
Om op een veilige en hygiënische manier weer te kunnen voetballen zijn er voor de verschillende doelgroepen coronaprotocollen van toepassing.
OVERZICHT CORONAPROTOCOLLEN

Sportieve groet.