2000-2004

• Op 2 september 2000 bestond VV Alem 70 jaar en dat werd gevierd met een geslaagde en druk bezochte feestweek voor de hele bevolking. Met o.a. een dia-avond, stratenvoetbal, feestavond, en een jubileumwedstrijd van Alem I tegen oud Alem I.
  • De KNVB voetbaltruck voor de jeugd was het afsluitende hoogtepunt van de feestweek.
  • In juli 2000 werd Arthur Bontekoe de nieuwe trainer van VV Alem. Het was zijn debuut als hoofdtrainer. Hij verving Hans Lathouwers die naar BMC vertrok.
  • In het seizoen 2000-2001 behaald Alem I een mooie vierde plaats.
  • In verband met een herstructurering promoveerde Alem naar de vierde klasse.
  • Het tweede eftal wist zich, onder leiding van Bernard Scully, nipt veilig te stellen.
  • In oktober 2001 nam Hans Hanegraaf afscheid als secretaris. Hij werd voor zijn grote verdiensten voor VV Alem benoemd tot ere-lid. Teun van Hoesel werd zijn opvolger in het bestuur.
  • Voorzitter Gerard van Mook werd secretaris en Ben Broekmeulen werd de nieuwe voorzitter.
  • Tijdens de nieuwjaarsreceptie in januari 2002 werd afscheid genomen van de trouwe kantinebeheerders Ger en Piet van Boxtel.
  • In het seizoen 2001-2002 degradeerde het eerste elftal uit de vierde klasse.
  • Het tweede handhaafde zich knap en het derde elftal, onder leiding van Hans Hanegraaf, Alex Bron en grensrechter Nees Schreuders, werd wederom kampioen.
  • Ook bij de D junioren was een kampioenschap te vieren.
  • Piet van Boxtel en zoon Jaap bouwden een prachtige website voor VV Alem.
  • In mei 2002 werd voor de tweede maal de vrijwilligers avond georganiseerd. Hierbij werd voorzitter Ben Broekmeulen gekozen tot vrijwilliger van het jaar.
  • Jos van der Els werd in het seizoen 2002-2003 de nieuwe trainer.
  • Hij debuteerde met een zevende plaats in de vijfde klasse.
  • In oktober 2002 nam Gerard van Mook afscheid als bestuurslid.
  • Piet van Boxtel (Jzn.) trad toe tot het bestuur.
  • Onze trouwe terreinknecht Jan van Boxtel moest om gezondheidsredenen stoppen.
  • Piet Balvers werd de nieuwe terreinknecht.
  • In augustus 2003 werd voor het eerst in de historie van VV Alem in competitieverband aangetreden met een dameselftal.
  • Piet van Boxtel volgde Louis Steenbekkers op als jeugdcoördinator.
  • Op 17 mei 2003 werd voor de eerste keer de 'opknapdag' gehouden.
  • Nees Schreudes werd gekozen tot vrijwilliger van het jaar.
  • In 2004 eindigde Alem I op een mooie vierde plaats en er werd een periodetitel gewonnen.
  • Helaas kon men via nacompetitie geen promotie afdwingen.
  • Het tweede elftal werd negende en het derde elftal behaalde in de veteranen competitie een mooie tweede plaats.
  • De dames beëindigden hun eerste competitie op de laatste plaats met een doelsaldo van 11-159.
  • Van de vier jeugdteams behaalde het B team de hoogste positie met een derde plaats.
  • Jan van der Burg trad in september 2004 toe tot het bestuur.
  • Elftalleider Tonny van Lent werd gekozen tot vrijwilliger van het seizoen 2003-2004.
  • In augustus 2004 werd Jeroen van der Meijden de nieuwe trainer.
  • Jos van der Els vertrok naar Maaskantse Boys.