1995-1999

• In 1995 degradeerde het tweede elftal naar de tweede klasse, na jarenlang in de reserve eerste klasse te hebben gespeeld.
  • De 'club van 100' werd in 1995 opgericht.
  • In februari 1995 werd het hoogwater record van het clubgebouw al verbroken. Er werd maar liefst 104 cm gemeten.
  • Toon van Boxtel werd in maart 1996 door de gemeente Maasdriel uitgeroepen tot verenigingsman van het jaar.
  • Alem I eindigde in 1996 op de vijfde plaats in de vierde klasse van de KNVB. Nog steeds onder leiding van trainer Nico Rovers en leider Ton van Lent.
  • Tijdens de jaarvergadering in september 1996 werden bestuursleden Hend Steenbekkers en Chris van Hezik benoemd tot ere-leden van VV Alem.
  • Het tweede elftal werd zesde en het derde elftal werd wegens gebrek aan spelers uit de competitie genomen.
  • Sinds lange tijd bracht Alem zelfstandig diverse jeugdelftallen op de been. Een B-elftal, een D-elftal, een E- en F-zevental.
  • Henriëtte Leerintveld werd de nieuwe jeugdsecretaris.
  • In 1997 degradeerde het eerste elftal naar de vijfde klasse KNVB. Het tweede elftal draaide een goede competitie en werd fraai tweede.
  • Het derde eftal, onder leiding van Louis Steenbekkers, werd kampioen met een doelsaldo van 112 voor en 12 tegen.
  • Het seizoen 1997-1998 was het vijfde en laatste seizoen voor trainer Nico Rovers. Hij nam afscheid van Alem met een mooie vierde plaats.
  • De voetbal-clinic op het sportpark, door oud-Ajacied Gerrie Mühren in mei 1998, was een groot succes.
  • Hans Lathouwers uit Den Bosch werd aangesteld als de nieuwe trainer.
  • Alem I beëindigde het wisselvallige seizoen 1998-1999 op een tiende plaats.
  • Het tweede elftal, onder leiding van Peter Rooijakkers, bleef net boven de degradatiestreep.
  • De jeugd kwam uit met een C-, E- en F-zevental, terwijl enkele oudere Alemse jongens bij DSC speelden, omdat er te weinig spelers waren voor een B-elftal.
  • In het seizoen 1999-2000 werd door Alem I een fraaie derde plaats behaald.
  • Omdat Alem een periode had gewonnen, moest in de nacompetitie gespeeld worden tegen Rhelico en Ophemert. Helaas werd Alem op doelsaldo uitgeschakeld voor promotie.
  • Het derde elftal grossierde in kampioenschappen en ook dit seizoen was het dus weer raak en promoveerde naar de reserve 4e klasse.