1985-1989

• In het seizoen 1984-1985 werd Hennie Zwiers uit Oss de nieuwe trainer.
  • Het tweede elftal werd in 1985 kampioen en promoveerde naar de reserve eerste klasse. Dit was tevens het afscheid van leider Piet van Boxtel (Mzn). Het eerste elftal eindigde op de zesde plaats.
  • In 1985 werd de vergunning verleend voor het nieuw te bouwen clubhuis.
  • In 1986 werd het houten clubbgebouw verplaatst om ruimte te maken voor de nieuwbouw.
  • Alem I eindigde als vijfde en Alem II als tiende in de competitie.
  • De bouw van het nieuwe clubhuis werd bijna geheel gedaan door vrijwilligers.
  • Vooral grensrechter en bestuurslid Toon van Boxtel vormde met zijn niet aflatende inzet een voorbeeld voor iedereen.
  • In het seizoen 1986-1987 eindigde Alem I op een zevende plaats. Het was het laatste seizoen voor trainer Hennie Zwiers. Hij werd opgevolgd door Rob Robben uit Heesch.
  • In 16 januari 1988 werd het prachtige nieuwe clubgebouw officieel geopend door burgemeester Bus. Deze was diep onder de indruk van de ongelooflijke inzet van de vrijwilligers en het bestuur.
  • Het seizoen 1987-1988 was niet best, Alem I eindigde net voor de degradatiestreep op de 10e plaats. Er werd afscheid genomen van trainer Rob Robben.
  • De sportieve ommekeer kwam met de komst van de nieuwe trainer. Leo Ouwens uit Oss kreeg Alem I weer op de rit en eindigde in 1989 op een gedeelde eerste plaats, samen met WEC uit Wijbosch.
  • De beslissingswedstrijd in Nuland, voor maar liefst 2500 toeschouwers, werd met 3-1 verloren.