1980-1984

• In 1980 eindigde Alem I als derde in de competitie. De B junioren werden kampioen.
  • In september 1980 werd het 50 jarig bestaan groots gevierd met een feestweek voor de hele bevolking.
  • Hoogtepunt was de wedstrijd Alem I tegen de Oud Internationals, met o.a. Roel Wiersma, Fons van Wissen en Pummie Bergholtz in de gelederen. Alem won met 3-2.
  • Ook het optreden van het 'Megens Stelleke' in het dorpshuis was een groot succes.
  • Tijdens de receptie werd Piet van Lent wegens zijn verdiensten voor de voetbalclub koninklijk onderscheiden door burgemeester Pannekoek.
  • Het bestuur bestond in 1980 uit: Jan van Boxtel, voorzitter, Hans Hanegraaf, penningmeester, Jules Leerintveld, secretaris en de leden Piet van Boxtel (Mzn), Toon van Boxtel (Azn), Bernard Steenbekkers, Hend Steenbekkers, Ben Broekmeulen en Peter Rooijakkers.
  • In 1981 werd het vierde senioren elftal opgericht. Leider was Leo Steenbekkers.
  • Het daarop volgende seizoen 1981-1982 werd sportief gezien het beste ooit, in de historie van VV Alem. Het eerste elftal werd kampioen in de eerste klasse en promoveerde naar de vierde klasse KNVB. Tevens werd in dit seizoen de Toon Schröderbeker gewonnen. In de finale werd Korvel uit Tilburg met 2-0 verslagen.
  • In 1982 moest het hoofdveld gerenoveerd worden, omdat de afmetingen niet aan de KNVB normen voldeden.
  • Het eerste seizoen in de vierde klasse eindigde Alem op een verdienstelijke zesde plaats in de competitie.
  • In 1983 deed de shirtreclame zijn intrede in Alem. Op de shirts van het eerste elftal prijkte voortaan de naam van de hoofdsponsor: J.A. van Boxtel.
  • Na zes zeer succesvolle seizoenen nam Ton de Wit in 1983 afscheid.
  • Hij werd opgevold door Paul Kiriwenno uit Vught.
  • In 1983 werd de veldverlichting en het tweede speelveld gerealiseerd.
  • Als gevolg van hoge waterstanden kwam in 1984 het sportcomplex geruime tijd onder water te staan.
  • In 1984 werd Alem I zevende in de competitie.
  • Op 23 oktober 1984 werd het tweede speelveld en de verlichting officieel geopend door loco burgemeester Hubert Vos. De openingswedstrijd tegen een regio elftal werd door Alem met 4-2 gewonnen.