17-05-1981 Hurwenen 1 - Alem 1 1 - 1

Hurwenen 1 - Alem 1    1-1    (1-0)

In een erg boeiende wedstrijd waren beide ploegen goed op dreef. Hurwenen kwam al snel op voorsprong via een doelpunt van Bram Zaborsky. Alem vocht sterk terug, maar scoorde voor de rust niet meer.
In de tweede helft kwam Alem na zo'n 20 minuten spelen gelijk: 1-1. Deze stand gaf de krachtsverhoudingen goed weer en er werd dan ook niet meer gescoord.

Hurwenen zal een spannende week tegemoet gaan. Eigenlijk in veiligheid zal men het oordeel van de strafcommissie moeten afwachten of men alsnog zal degraderen of niet.
Hurwenen stond voor de belangrijke thuiswedstrijd tegen streekgenoot Alem waartegen gewonnen moest worden of minimaal een gelijkspel moest worden behaald. Het werd een met name voor rust uitstekende wedstrijd, tussen twee ploegen die elkaar lieten spelen. Men ging van het standpunt uit dat de thuisploeg het maar moest verdienen en dat was een sportieve instelling tegenover de andere kandidaten.
Voor rust zagen de talrijke toeschouwers een beter Hurwenen dat een geweldige inzet aan de dag legde. Alem kreeg het toen ook moeilijk en de gevaarlijke aanval van de gasten kwam nauwelijks in het stuk voor. Er kwamen vrij veel kansen voor Hurwenen, maar al weken tobben zij met het maken van doelpunten, ook deze wedstrijd was dat het geval. Overigens begon men goed, want al snel nam men een 1-0 voorsprongen iedereen dacht dat de thuisclub zou doordrukken.
Niets was echter minder waar, want Alem hervond zich langzaam maar zeker. Na rus een wat beter beeld en Alem zocht nu wat meer de aanval. Dat leidde al snel tot de gelijkmaker door een fout in de verdediging van Hurwenen. De strijd ging toen meer gelijk op al namen beide ploegen geen onnodige risico's meer.
Men bleef de verdedigingen gesloten houden en het waren nog slechts kleine kansjes die de aanvallers kregen. Scoren was moeilijk en beide ploegen bleken al snel tevreden met een gelijkspel.
Het slotoffensief was voor Alem, maar ook dat leverde niets op zodat het bij een 1-1 gelijkspel bleef.
Voor Hurwenen is het nu maar afwachten.

Bram Zaborsky
Hans Hanegraaf