10-05-1981 Alem 1 - RKVSC 1 5 - 1

Alem 1 - RKVSC 1    5-1    (2-1)

Streektreffen

Dit kan met met recht de wedstrijd van Hans Hanegraaf noemen, daar hij maar liefst vijfmaal scoorde. Al vrij snel scoorde hij 1-0. Hierna werden verschillende kansen geschapen, maar het duudre tot 5 minuten voor rust dat Hans Hanegraaf 2-0 kon scoren. Met een mooi doelpunt van André van Eeuwijk werd de ruststand op 2-1 gebracht.
Na de thee startte Alem een geweldig offensief. Via een gaaf doelpunt en een penalty bracht Hanegraaf de stand op 4-1 en tenslotte scoorde hij ook 5-1.
Door dit verlies staat RKVSC dicht bij degradatie.

RKVSC uit Velddriel gelooft er zelf niet meer in. Dat is de conclusie die getrokken kan worden uit het streektreffen met Alem. RKVSC was zeker wel van goed wil, maar de nederlaag van vorige week tegen SCI heeft men toch nog niet kunnen verwerken. Alem was de veel betere ploeg en vooral technisch gezien was er een groot verschil.
Er was veel publiek in Alem, dat een aantrekkelijke wedstrijd heeft gezien net voor de rust de nodige spanning. Toen kon de thuisclub onvoldoende gebruik maken van de grote mate van vrijheid die men kreeg van RKVSC.
De verdediging van de bezoekers speelde niet best en men had met name veel moeite met Hans Hanegraaf, die op een uitstekende wedstrijd terug kan zien.
Voor rust was Alem al de betere ploeg, maar het benutten van kansen ging toen niet zo best. Weliswaar nam men een 2-0 voorsprong, maar het was André van Eeuwijk die RKVSC weer hoop bracht.
Na de pauze zakten de bezoekers echter volledig in elkaar, waarbij men tegen het betere spel van de thuisclub beslist niet was opgewassen.
Alem de veel betere ploeg liep uit naar 5-1. Alle doelpunten van de thuisclub werden daarbij gescoord door Hans Hanegraaf. Toen geloofde Alem het wel en viel er voor het publiek niet veel meer te genieten.
Voor RKVSC werd het een verdiende nederlaag en zo spelend hoort men ook niet in de hoogste afdeling thuis.

André van Eeuwijk

Bron: (Plakboeken) Mien van Boxtel