22-03-1981 Alem 1 - OVH 1 2 - 1

Alem 1 - OVH 1    2-1    (2-0)

Ondanks het slechte weer gaven beide partijen een goede pot voetbal te zien. Na twintig minuten was het Mari Hanegraaf die voor Alem de score opende: 1-0. Vijf minuten later kon Hans Hanegraaf, na een goede voorzet van Johan de Raad twee-nul scoren.
Na rust probeerde OVH van alles om nog iets aan de stand te veranderen en dit resulteerde tenslotte in een doelpunt van P. Stoutemeyer; 2-1. Verder werd er door geen van de partijen nog gescoord, wat inhield dat Alem de wedstrijd won.

Een behoorlijk aantal toeschouwers was op de wedstrijd tussen Alem en OVH uit Den Bosch afgekomen. Voor beide ploegen stond er niet veel meer op het spel. Men is allang veilig terwijl men geen kansen op de titel meer heeft. Toch willen beide ploegen zo hoog mogelijk eindigen en aan spanning heeft het in Alem zeker niet ontbroken. Door de slechte weersomstandigheden was van goed voetbal geen sprake, maar over het geheel bezien was Alem toch de betere ploeg. Vooral op het gebied van techniek had men meer in huis. OVH moet het voornamelijk hebben van hard werken en tegen Alem heeft men daarbij weinig succes.
Nu was het natuurlijk een wedstrijd met twee verschillende helften. Voor rust een beter Alem gesteund door de sterke wind. OVH had veel mensen in de eigen verdediging maar het waren de gebroeders Hanegraaf die Alem voor de rust een verdiende 2-0 voorsprong bezorgden.
Na rust mocht OVH, met windvoordeel, komen zonder echt gevaarlijk te worden. Drie minuten voor tijd had OVH pas succes, maar toen was het te laat om nog een succesje te kunnen boeken.
Een verdiende 2-1 overwinning voor een sterk Alem.

Mari Hanegraaf
Hans Hanegraaf