26-10-1980 Alem 1 - Maaskantse Boys 1 0 - 1

Alem 1 - Maaskantse Boys 1    0-1    (0-0)

Een moedig en sportief spelend Alem moest toestaan dat Maaskantse Boys met de volle winst naar huis ging. Het doelpunt is toch eigenlijk wel gevallen tegen de verhouding in.
In de tweede helft kwam het leer toch achter de Alemse keeper terecht, geen mooi doelpunt, er kwamen heel wat benen aan te pas en eigenlijk wel een beetje de fout van de laatste man en de keeper. Maar dat wil niet zeggen dat Alem dit verdiende. Zeker niet. De ploeg van Alem was toch duidelijk de beter ploeg, en vooral technisch erg goed voetbal speelde.
Maaskantse boys gebruikte voor deze sportieve ploeg van Alem soms wel wat te grof geschut, waardoor er twee spelers van het veld moesten met vrij ernstige blessuers. Louis Steenbekkers met een gekneusde enkel en Hans Leerintveld met een bloeduitstorting in het bovenbeen.
Jammer dat Alem niet een klein beetje geluk had, want ballen tegen paal en lat werden niet beloond. Toch een ploeg, dat Alem, waar men met plezier naar kan gaan kijken. Een ploeg die zondag ongelukkig verloor en zeker meer had verdiend.

Alem heeft het niet waar kunnen maken en dat was helemaal een tegenvaller omdat men voor eigen publiek speelde. Men had te maken met Maaskantse Boys als tegenstander, een streekderby die veel toeschouwers naar Alem trok. Het was bij vlagen een harde wedstrijd tussen twee ploegen die fel om de punten hebben gestreden.
Het was een duel tussen twee gelijkwaardige ploegen, waarbij een gelijkspel voor de beste oplossing had gezorgd, maar het geluk was met Maaskantse Boys.
Beide ploegen speelden behoorlijk voetbal, waarbij de techniek van Alem beter was, maar de snelle buitenspelers van de bezoekers zorgden voor het nodige gevaar. Toch bleek al snel dat doelpunten duur zouden zijn in deze wedstrijd.
Maaskantse Boys kwam 10 minuten na rust op een 1-0 voorsprong, toen zij een klein misverstand in de verdediging van Alem goed wist af te straffen. Toen ging Alem in de aanval en de bezoekers moesten ver terug. De thuisclub spelde goed, maar door de drukte voor het doel van de bezoekers was er voor de aanvallers geen doorkomen aan, zodat men het met afstandsschoten moest proberen.
De beste kans kreeg Alem 4 minuten voor tijd, maar toen het een doelpunt leek te worden, was het de paal die het verdiende succes in de weg stond. Verder dan dit schot kwam Alem niet meer.

Maaskantse Boys

Bron: (Plakboeken) Mien van Boxtel