19-10-1980 Rossum 1 - Alem 1 0 - 3

Rossum 1 - Alem 1    0-3    (0-0)

Rossum moet meerdere in Alem erkennen

In een wat tamme eerste helft gaven beide ploegen elkaar weinig moeilijkheden en werd er dan ook niet gescoord.
Alem startte de tweede helft met een geweldig offensief, dat reeds na 12 minuten een doelpunt opleverde, gescoord door Hans Hanegraaf. Dezelde speler tekende vlak daarna het tweede doelpunt voor Alem aan. Een derde doelpunt voor Alem werd ook gescoord door Hanegraaf, die hiermee zijn ploeg naar de overwinning bracht.

Alem pakt de punten
In een zeer spannende eerste helft, waarin de ploegen aan elkaar waren gewaagd, werd niet gescoord. Ondanks, dat beide ploegen wel kansen hebben gehad dit te doen.
Na de thee waren het de bezoekers uit Alem, die het beste van het spel lieten zien. Bij die ploeg was het Hans Hanegraaf die de match-winnaar werd. Hij was het die rond de 65e minuut zijn ploeg aan een voorsprong hielp, al was het op de rand van buitenspel, de scheidsrechter liet doorspelen en vreugde was er bij de Alemse aanhang.
En in de 80 en 85ste minuut was het weer Hanegraaf die tweemaal achteréén scoorde. Toen liet Rossum de moed zinken en begrijpelijk, het lukte niet bij de, vooral in het begin, zo hard werkende ploeg.
Gezegd moet worden, dat Alem verdiend heeft gewonnen, mede door de goede inzet en het betere van het spel.

Hanegraaf
Met Rossum gaat het bepaald niet naar wens. Na de degradatie van vorig seizoen staat men ook nu weer op de laatste plaats en helemaal ten onrechte kan dat niet genoemd worden. Men speelt eigenlijk geen slecht voetbal maar slechts één helft weet men dat vol te houden en dat is veel te kort om tot succes te komen.
Ook tegen streekgenoot Alem heeft men geen kansen gekregen, waarbij er een hoofdrol was voor Hanegraaf van Alem, die een onvervalste hattrick scoorde en daarmede persoonlijk Rossum de das omdeed.

Voor rust ging het allemaal best en dit gedeelte van de wedstrijd was dan ook het beste. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd met wisselende kansen voor beide doelen, zonder dat de aanvallers van een echte kans gebruik konden maken.
Heel anders ging het na de rust, toen Alem het technisch kunnen ook in een veldoverwicht wist om te zetten. Rossum moest terug in de verdediging en het was snel duidelijk dat ook deze wedstrijd voor de thuisclub niet de ommekeer kon brengen.
Hanegraaf werd de held van Alem, want met drie doelpunten, waarvan één prachtig gescoord, deed hij Rossum de das om. Een verdiende overwinning voor Alem in een uiterst sportieve wedstrijd, die ondanks het matige weer toch de nodige toeschouwers op de been bracht.

Bron: (Plakboeken) Mien van Boxtel