10-09-1980 OVH 1 - Alem 1 1 - 1

OVH 1 - Alem 1    1-1    (0-1)

Alem tegen OVH

Woensdagavond speelde Alem de eerste wedstrijd van het seizoen voor de hoogste afdeling van de afdeling Noord-Brabant. Men moest daarvoor naar Den Bosch waar OVH de gastheer was. Een sterke tegenstander terwijl Alem door het vroege aanvangsuur niet kon beschikken over de sterkste formatie.

De invallers hebben het echter uitstekend gedaan en het werd tussen beide elftallen een uitstekende wedstrijd. Veel belangstelling was er niet voor deze wedstrijd terwijl de omstandigheden, harde wind, het nu niet bepaald aangenaam maakten voor de spelers. Toch toonden alle 22 spelers dat ze van goede wil waren en het werd zodoende een sportieve wedstrijd.
Voor rust was Alem de betere ploeg en was veel op de helft van OVH te vinden. Enkele malen moest de doelman van de gastheren handelend optreden hetgeen hem goed afging. OVH zat ondertussen ook niet stil en ging waar mogelijk ook in de aanval, maar de verdediging van Alem speelde een behoorlijke wedstrijd.
Het overwicht van de gasten kreeg zijn beloning toen men een 0-1 voorsprong wist te nemen.
Na rust waren de rollen omgedraaid en met fel aanvalsspel probeerde OVH de bakens te verzetten. Dat lukte ook behoorlijk en Alem kreeg niet veel kansen meer om uit de verdediging te komen. Toch kon OVH het spel maar moeilijk maken en Alem wist lang stand te houden.
Een goede aanval van de thuisclub bracht echter toch de gelijkmaker. Toen wilde OVH meer, maar zover liet Alem het niet komen en gaf geen kansen meer weg, zodat deze wedstrijd eindigde in een voor beide ploegen acceptabel gelijkspel 1-1. Een gelijkspel waarmede Alem de eerste lastige klip van dit seizoen succesvol heeft omzeild.

Hans Hanegraaf
OVH