19-05-2018 DSC JO15-2 - ST Alem/RKVSC JO15-1 3 - 4

DSC JO15-2 - ST Alem/RKVSC JO15-1   3-4    (2-2)

DÉ Derby DSC-JO15-2 – ST Alem/RKVSC JO15-1 in de 3e klasse 3.10

Uit naar de toch wel meest belangrijkste wedstrijd van dit seizoen. Spanning is voelbaar en dus gezond. Voor de aftrap nog even wat klasgenoten de hand schudden en veelvuldig aanhoren deze wedstrijd gaan jullie niet winnen. Dat is mooi, want dan leeft de wedstrijd in Kerkdriel dus ook.

13.00 de aftrap onder leiding van Dhr. A. Moensi. Wij trappen af hebben de toss dus verloren. Even balbezit en raken deze na 30 seconden kwijt Dsc is razendsnel in de omschakeling en een miscommunicatie in onze verdediging en een corner die snel word genomen. De bal word gemist ligt half voor het doel en wij reageren te laat 1-0.

We trappen weer af, houden nu de bal langer in de ploeg. Weer een slordig balverlies en wederom een snelle omschakeling en de bal valt erover heen. Wederom ziet onze verdediging er niet best uit 2-0. Dit is pas de 5e minuut waar gaat dit in godsnaam eindigen!

Aanvoerder Rick Hooijmans maakte de winnende treffer
De koppies gaan niet hangen bij ons maar integendeel, de rug word gerecht en we laten zien dat wij echt wel meekunnen en toch ook wel kunnen voetballen. Dit levert en kwartier voornamelijk balbezit voor ons op en we schuiven steeds verder op naar het doel van Dsc. 21e minuut een goede steekpas van Wessel op Rick de 16 in. Rick komt in contact met hun voorstopper PENALTY! Hij is zwaar bestraft maar goed cadeaus moeten worden uitgepakt. Rick als captain eist de bal op 2-1!

Terug in de wedstrijd met steeds beter voetbal van onze kant en nauwelijks gevaar van Dsc. 32e minuut toch weer een kans voor Dsc de bal spat uiteen op de lat. Nu laten wij zien dat we snel kunnen schakelen, de bal valt op het middenveld en Boris legt hem op rechts waar Daan Bouman komt opzetten. Wessel kiest positie bij de 2e paal maar hun keeper komt te snel uit waarop Daan besluit zelf te schieten, de bal beland in de verre hoek 2-2! Loon naar werken, want we waren nu de bovenliggende partij. Rustsignaal klinkt.

Aftrap 2e helft onder de verder prima leidende scheidsrechter. Na een paar speldenprikjes van Dsc nemen wij toch weer het heft in handen. Dit leid tot een aantal corners die niet veel opleveren. Maar dan de 45e minuut een goede aanval op links word afgeslagen door Dsc die bal ternauwernood wegwerken en die beland op links net buiten de 16 voor de voeten van Wessel, die kijkt en haalt van 20 meter weergaloos uit 2-3! En een ontlading bij iedereen die oranje gekleurd is.

DSC JO15-2
Nu moet Dsc wel komen, want ook zij willen niet verliezen. Daardoor ontstaat er echter veel ruimte voor ons waar we slordig mee omgaan. In deze fase moeten we de wedstrijd eigenlijk binnenhalen. Maar wat zo vaak gebeurd als je zelf niet scoort dan doet de tegenstander dat wel. Hun linksbuiten blijft wel erg rustig in de 54e minuut en legt de bal bij de 2e paal waar geheel ongedekt hun spits scoort 3-3. Goed uitgespeeld overigens.

Voor de 2e keer word bij ons de rug gerecht war inmiddels Daan van der Hoeven en Hans van de Biggelaar hun opwachting hebben gemaakt op linkerkant. Dat dit goed uitpakt blijkt wel in de 61e minuut Daan van der Hoeven pikt achterin de bal op speelt deze door naar Hans en geeft ineens diep op de weg sprintende Rick door zijn snelheid komt hij 1 op 1 op de keeper en faalt niet 3-4!

Dan word het nog spannend de laatste 10 minuten want Dsc gaat alles of niets spelen en daar komt nog 1 goede kans uit. Voor ons weliswaar, want een feilloze bal van Wessel vanuit het middenveld zet Rick wederom op 1 tegen 1 tegen hun keeper maar Rick speelt de bal net iets te ver voor zich uit en de keeper brengt redding. Na deze laatste grote kans fluit de scheidsrechter na 72 minuten voetbal af en Yes in de pocket. En leuke en goede maar zeker ook spannende wedstrijd gezien waar de 3 punten terecht mee naar Alem/Rkvsc gaan.

ST Alem/RKVSC JO15-1

Doelpuntenmakers