Alem wil dit seizoen lat niet te hoog leggen
"Van OSC'45 moeten we normaal gesproken kunnen winnen. Alem is ten opzichte van vorig seizoen op vier plaatsen gewijzigd, maar is zeker niet zwakker geworden. Eerder sterker. Zeker wat betreft de instelling. Er staat nu, mede door de inbreng van onze nieuwe, gedreven trainer Jos van der Elst, die vorig seizoen bij EVVC Vinkel werkzaam was, een echte eenheid op het veld. Dat was vorig seizoen eerlijk gezegd, en ik wil er verder niet meer op terugko-men, helaas anders. Ik heb me toen regelmatig een leider met een lange ij gevoeld. Maar dat is nu verleden tijd. We kijken weer vooruit. Dit seizoen willen we de lat echter niet te hoog leggen. Spel-vreugde en een klassering bij de eerste vijf zijn de doelstellingen. Wellicht dat er ook een periodetitel inzit", aldus Tonny van Lent.

Nieuwkomers
Patrick Vissers (DSC), Ron Lagarde (Avios), Arno van der Laar (DSC) en keeper Karel van Hoften (Heerewaarden) zijn de nieuwe gezichten in het team. "Door de komst van deze spelers is het team meer in balans gekomen. Van Hoften, die bij Puiflijk in het doel heeft gestaan, heeft zich in de voorbereiding al een uiterst betrouwbare sluitpost getoond. Voor hem speelt routinier Hans Brekelmans als laatste man. Patrick van Boxtel, de andere routinier, speelt achter de spitsen. Dat drietal vormt met de steeds beter draaiende Niek van Lent en nieuwkomer Patrick Vissers, de ruggengraat van het team." Van Lent moet overigens ook toegeven dat Alem bij de competitiestart, tegen LSV, twee punten heeft laten liggen. "Vooraf hadden we getekend voor een gelijk spel. Tijdens de wedstrijd waren we duidelijk sterker. Bij een 2-1 voor-sprong verzuimden we echter een grotere kloof te slaan en kon LSV alsnog langszij komen. Dat was een fikse tegen-valler."

Kritisch publiek
Vorig seizoen stelde Alem voor eigen publiek zwaar teleur. Slechts een thuiswedstrijd werd gewonnen. Uit daarentegen won Alem onder meer van het gepromoveerde Ophemert en snoepte het kampioen Rossum twee keer een gelijkspel af. "Vorig seizoen werd er in uitwedstrijden, met name tegen sterke tegenstanders, goed gespeeld. Alleen tegen 'de kleintjes' stelden we vaak teleur. Bij thuiswedstrijden voelde je een bepaalde angst bij de spelers. Het was net of ze bang waren voor het kritische pu-bliek. Bij de huidige groep verwacht ik echter dat ze zich zondag zonder schroom zullen presenteren en dit seizoen op ons eigen knusse complex veel punten binnen zullen halen", aldus Van Lent, die ook met de selectie meetraint en dus als geen ander weet wat er in de spelersgroep leeft. Alem en OSC'45 troffen elkaar overigens in het seizoen 1996-1997 voor het laatst. In Den Bosch hielden de ploegen elkaar in evenwicht. Thuis won Alem met 4-1. De doel-punten werden toen gescoord door Dekkers, Patrick van Boxtel die nu nog deel uitmaakt van de selectie, Leerintveld en Jansen.