Voorbeschouwing Hedel - Alem !

Goede momenten te vaak afgewisseld met slechte

"Alem blijft altijd een lastige ploeg. Ze zijn fysiek sterk en knokken voor iedere meter. Uit hebben we wel royaal met 6-0 gewonnen, maar iedere wedstrijd staat toch op zichzelf. Met de rust stond het nog 0-0. Nadat we op
1-0 waren gekomen en vervolgens een speler van Alem in eigen doel schoot was de wedstrijd gelopen", weet Bjorn Cevat (21) zich nog goed te herinneren.

Cevat, die onder meer bij de jeugd van FC Den Bosch en RKC heeft gevoetbald, speelt nu voor het vierde seizoen in de hoofdmacht van Hedel, de club waar hij als pupil is begonnen. "Voor het 'Betaalde Voetbal' kwam ik net tekort. Dat was wel even slikken. Bij Hedel speel ik overigens met veel plezier. Ik heb op bijna alle posities gespeeld. Dit seizoen speel ik achter de spitsen. Dat loopt lekker. Ik heb in de competitie tien keer gescoord, waaronder drie keer tegen Alem. In de bekerwedstrijden heb ik elf keer gescoord." Ondanks de 6-0 overwinning uit tegen Alem is Cevat, die bekend staat om zijn tomeloze inzet en loopacties, toch terughoudend. "We spelen dit seizoen te wisselvallig. Goede momenten worden nog teveel afgewisseld door zwakke momenten. Vaak spelen we in de eerste helft moeizaam en te afwachtend." En hij vervolgt: "Pas na de thee komen we over het algemeen op gang. Onze trainer Jan Lieberwirth baalt daar flink van. Die wil juist dat we vanaf het beginsignaal het initiatief nemen en de tegenstander meteen onder druk zetten. Hopelijk lukt dat tegen Alem wel. Gezien de kwaliteit in onze ploeg reken ik wel op een overwinning. Ik hou het bescheiden. Het wordt 2-0 voor ons." Hans Brekelmans, met zijn 34 jaar een van de routiniers van Alem, acht zijn ploeg zeker niet kansloos. "Wij horen niet op de onderste plaats thuis. De ploeg traint keihard en er wordt met 100 procent inzet gespeeld. Alleen zit dit seizoen echt alles tegen. We hebben nog geen greintje geluk gehad. We zitten momenteel in de bekende hoek waar de klappen vallen. Vorig seizoen hebben we zowel uit en thuis van Hedel gewonnen. In de eerste confrontatie hebben we fors verloren. Die schandvlek willen we wegpoetsen. We gaan dan ook zeker voor de winst. Als bij ons Marco Korthals, die maar een kleine kans nodig heeft om te scoren, en Patrick van Boxtel in goede doen zijn, zullen we het Hedel ongetwijfeld lastig weten te maken", aldus Brekelmans die afwisselend als linksachter of laatste man speelt. Brekelmans denkt ondanks zijn gevorderde leeftijd overigens nog niet aan stoppen. "Ik heb tegenwoordig wel wat langer tijd nodig om te herstellen van een wedstrijd en heb op maandag weleens spierpijn. Maar dat heb ik, omdat ik nog altijd met veel plezier speel, er graag voor over."