Na dertig jaar vrijwilliger: 'Moeilijk om los te laten'

Ruim dertig jaar is Angelo Verhoeven al vrijwilliger bij OVC '63 en na de fusie met VV Macharen bij MOSA '14. Door zijn verhuizing naar Alem komt er binnenkort een einde aan dat werk. Maar verloren als vrijwilliger is hij niet.

door JOOP VAN ROSSEM

Angelo Verhoeven zorgt er ook voor dat het zijn club niet aan voetballen ontbreekt
Foto © Peter van Huijkelom

Op zijn zestiende zette Angelo Verhoeven als jeugdspeler de eerste stappen in het vrijwilligerswereldje. Als jeugdtrainer en leider. Vele functies volgden: enkele jaren voorzitter van het jeugdbestuur, sponsorcommissie, websitecommissie, aanjager bij jubilea van zijn club en zijn grootste project van al die drie decennia: de fusie tussen OVC '63 en VV Macharen die inmiddels twee jaar gestalte krijgt in MOSA '14. Maar zijn werk zit er nog niet helemaal op, haast hij zich te zeggen: "Momenteel zijn we druk bezig om ervoor te zorgen dat leden van MOSA '14 hun kleding via onze website kunnen bestellen. Een stuk minder omslachtig en het levert de vereniging nog wat financiën op."

Ik hoop dat er binnen MOSA'14 nog enkele sterke personen zullen opstaan

Na zijn huwelijk ging de geboren Oijenaar in Alem wonen. Ook daar kreeg men hem al snel op de radar: sinds dertien jaar is hij bij VV Alem jeugdleider en trainer, momenteel van de D-jeugd waarin ook zijn zoon speelt. Eind 2014 werd hij benaderd voor een bestuursfunctie en zo maakt hij al meer dan een jaar deel uit van de sponsorcommissie van de club aan de andere kant van de Maas. Daarnaast zet hij zich in voor de Oranjecommissie.

Waar komt die liefde voor het vrijwilligerswerk vandaan ? "Waarschijnlijk toch meegekregen van mijn vader die bij OVC '63 jarenlang allerlei functies bekleedde. Ook nu nog is hij erg betrokken bij deze vereniging. Het kost inderdaad veel tijd en energie maar het geeft veel voldoening als je een bijdrage kunt leveren aan de leefbaarheid van een dorp."

Het is lastig om het los te laten, zo blijkt. "Pas als alle zaken die ik op me heb genomen, goed zijn geregeld en overgedragen, ben ik tevreden. Ik hoop dat er binnen MOSA '14 nog enkele sterke personen zullen opstaan om ervoor te zorgen dat deze fusieclub een mooie toekomst tegemoet kan gaan."

Bron:    Brabants Dagblad