Prognose seizoen met Piet Saaman
“Er zit nog veel rek in dit elftal”

Samen met trainer Piet Saaman van vv Alem blikken we vooruit op het nieuwe seizoen.
Het seizoen 2015-2016 was voor Saaman een groot succes.
De dorpsclub eindigde op een punt van kampioen Berkdijk. Dit was vooral te danken aan de sterke reeks na de winterstop. In de nacompetitie werd er eerst nog verloren van Beesd. Alem herstelde zich tegen RKKSV en wist zo promotie af te dwingen naar de 4de klasse.

door Jens Steenbekkers

Saaman kijkt zeer tevreden terug op het afgelopen seizoen. “We hadden een duidelijk doel en dat was hoog eindigen. In de laatste helft van het seizoen begon het echt te draaien en hebben we een periode gepakt. Uiteindelijk zijn we ook terecht gepromoveerd via de nacompetitie. Ik ben super tevreden over het afgelopen jaar.”

Verwachting

Alem heeft een jonge ploeg met veel voetballend vermogen. “Afgelopen seizoen hebben we hard getraind en zijn we echt beter geworden. Er zit nog veel rek in de jonge spelers. De ontwikkeling van de jongens is belangrijk. Individueel maar ook tactisch. Wennen aan een bepaald systeem waar we ook op een hoger niveau mee verder kunnen.”

Doelstelling

Ondanks dat Saaman de vierde klasse niet goed kent, is de doelstelling eindigen in de middenmoot. De derby tegen fusieclub HRC’14 is ook weer terug. “Het zal een aparte wedstrijd worden. HRC’14 is al een aantal jaar vierdeklasser en zal misschien iets verder zijn qua fysiek. Een mooie wedstrijd voor de club.”

Alem zal komend jaar betere tegenstanders treffen. “Het is een heerlijk niveau voor deze jongens. Ze kunnen zich doorontwikkelen en zo beter worden.”, aldus de oefenmeester.

Bron:    hetgeldersevoetbal.nl