Verliefd in het Alemse stro

Ze kenden elkaar al hun hele leven, maar de vonk tussen Jo (73) en Cor (79) Steenbekkers uit Alem sloeg pas over toen Cor bij Jo's tante kwam helpen. "Ik werkte in het huishouden, hij op de boerderij'', vertelt Jo. Na zes jaar verkering trouwen ze. Ze bouwen hun eigen huis en krijgen één zoon. Samen zitten ze al vijftig jaar bij het zangkoor en zijn ze regelmatig bij VV Alem te vinden. Cor werkt er als vrijwilliger en kreeg daarvoor vorig jaar een lintje. Ze moedigen er ook regelmatig hun drie kleinzonen aan, die er in hetzelfde team spelen.

Jo en Cor Steenbekkers 50 jaar getrouwd

Cor Bekleedde allerlei functies binnen onze vereniging, zo was hij jarenlang speler van het eerste elftal, bestuurslid en maakte hij verschillende kampioenschappen mee als elftalleider van Alem 1. Heden ten dage houdt Cor zich vooral bezig met het beheer van het sportcomplex, terwijl Jo de de tenues wast voor verschillende Alem-teams.