Alem snakt naar plaats in de nacompetitie en durft aan promotie te denken

Hoeveel kansen heeft Alem nodig om tegen FC Drunen te scoren. Wij telden er liefst acht, waaruit toch echt wel een doelpunt gemaakt had kunnen worden. Zelfs een strafschop kon door Davy Baars, tien minuten voor tijd, niet benut worden. Dit tot teleurstelling van trainer Piet Saaman, die met Alem zo graag de nacompetitie in wil.

door Wout Pluijmert

En dat verdient mijn ploeg ook, want we maken echt flinke stappen voorwaarts. Maar in tegenstelling tot een week geleden, toen wij met 0-8 van Ophemert wonnen, wilde het dit keer gewoonweg niet lukken. Ik moet daarbij een compliment maken aan de keeper van FC Drunen, die werkelijk niet te passeren was. Ik heb zo'n doelman in de vijfde klasse nog nooit gezien.

Saaman wil zien hoe Alem zich een klasse hoger houdt

Saaman wil wel eens zien hoe Alem zich een klasse hoger staande houdt. "Ik denk dat wij nu wel in de vierde klasse meekunnen. Er komen steeds meer talenten uit de jeugd door.
Ik ben echt super tevreden met mijn spelers. Kampioen zullen wij waarschijnlijk niet worden maar wij gaan vol voor de nacompetitie. Dergelijke wedstrijden zijn heel goed voor de ontwikkeling van mijn spelers".
Alem gaat zondag op bezoek bij DSS'14. "Dat moet ons niet al teveel problemen opleveren", stelt Saaman, die verwacht dat het paas-weekeinde wel eens cruciaal voor Alem kan worden. "Wadenoijen en MEC'07 komen dan op bezoek."

Bron:    De Toren