Jeugd Alem en RKVSC speelt samen

Door Wout Pluijmert

De Samenwerking Jeugdteams Alem/RKVSC vond Simon van Zeelst zaterdag bereid in Alem een clinic voor de zestig jeugdleden te verzorgen. Van Zeelst is het voorbeeld voor veel potentiële voetballers en voetbalsters in de regio. De inwoner van Ammerzoden begon bij Jan van Arckel, speelt acht jaar later voor de beloften van Willem II en speelt per 1 September op huurbasis voor RKC.
Voor het eerst waren alle junioren van Alem en RKVSC gezamenlijk aan het trainen. Een historisch moment in de regio.

Een mix van Alem en RKVSC jongens en meisjes trainde afgelopen weekend voor het eerst gezamenlijk.

Piet van Boxtel was jeugdcoördinator van Alem en is nu voor zijn club aanspreekpunt voor de nieuwe samenwerking. “De vraag van RKVSC, in april van dit jaar, om de jeugdafdelingen samen te voegen kwam wat ons betreft als geroepen. Na een inventariserend gesprek werd meteen duidelijk dat wij tegen dezelfde problemen gaan aanlopen.
Zowel Alem als RKVSC zou dit seizoen een probleem hebben om een C-juniorenteam op de been te houden. Meteen werd duidelijk dat wij tot een vorm van samenwerking moesten gaan komen.”
Gerard van Groeningen van Alem wierp zich op als bemiddelaar voor de nieuwe commissie die de samenwerking heeft vormgegeven.

RKVSC brengt al haar spelers onder in de nieuwe samenwerking. Alem houdt nog een eigen A-juniorenteam. De huidige clubkleuren blijven bij toerbeurt gehandhaafd.
Het hele idee kwam van Patrick van Disseldorp van RKVSC. “Ik vond dat er wat moest gebeuren. De leeftijden van spelers liepen steeds verder uit elkaar en samenwerking met een andere voetbalclub zou de beste oplossing zijn. In onze ogen is Alem de beste partner omdat zij qua structuur gelijkwaardig zijn aan ons.”

De combinatie ST Alem/RKVSC is nog op zoek naar een enthousiaste jeugdcoördinator, die de trainers van de nieuwe combinatieteams kan aansturen. Een geschikte kandidaat kan zich melden bij Patrick van Disseldorp of Piet van Boxtel.

Meer informatie op de websites van beide clubs.

Bron: De Toren
Foto © Wout Pluijmert