Erelid Marinus van Kessel (89) viert diamanten bruiloft

Diamanten bruiloftskoppel geniet al 60 jaar van elkaar

door Theo Leerintveld

Zijn geboortedatum vist ie moeiteloos uit zijn geheugen op. Met het herinneren van zijn exacte trouwdatum heeft Marinus van Kessel (89) echter wat meer moeite. Gelukkig weet zijn eega, Anneke van Osch (89), de juiste dag nog wél feilloos te herinneren. Afgelopen dinsdag was het exact zestig jaar geleden dat de beide Maasdrielenaren een verbintenis voor het leven aangingen. In het Hart van Alem vierden Marinus en Anneke hun Diamanten bruiloftsfeest met familie, vrienden en bekenden.

Zes kinderen kregen de Alemers, die op hun beurt weer het nageslacht van Kessel verrijkten met zes kleinkinderen. Een speciaal geheim voor het welslagen van hun relatie heeft Anneke niet: "Het belanrijkste is dat we het altijd goed met elkaar hebben kunnen vinden. echte ruzie hebben we bijvoorbeeld nooit gehad. En verder is het belangrijk dat je aan één partner genoeg hebt. Wat heb je aan elke dag een ander?"

Waar Anneke haar hele leven zich volledig wijdde aan het huishouden en het verzorgen van hun kinderen ('hobby's? met zeven man om voor te zorgen heb je werk zat'), zo zorgde manlief voor het inkomen door zijn arbeid 'op de steenfabriek, voor de boeren en in de bouw'. Naast deze betaalde arbeid, was Marinus ook nog eens actief als vrijwilliger voor de plaatselijke voetbalvereniging. Maar liefst drie decennia lang was hij actief als 'terreinknecht en Manusje-van-Alles' voor de v.v. Alem, waardoor hij in het verleden de titel erelid mocht ontvangen.

Waar het diamanten echtpaar op 24 september 1953 trouwde in Het Witte Huis te Kerkdriel, het fysiek samenwonen vond vanaf die datum plaats in Alem. Op drie verschillende locaties (Moleneind, Pastorie en de Leimuidenstraat) in het dorp zagen hun half dozijn kinderen het levenslicht.

Bron:    Het Carillon