Helemaal geen leegloop bij Alem
(Sebastiaan Quekel)

Wekenlang gonsde het van de zorgwekkende geruchten bij promo­vendus Alem. Zo moest de dorps­club volgens berichten in de me­dia machteloos toezien hoe zich in het eerste spelerselftal een leeg­loop aan het voltrekken was. Een vijftal spelers zou hoogstwaar­schijnlijk gezamenlijk vertrekken naar derdeklasser DSC. Van die in­formatie klopt echter niets, meldt Roy Muller van Alem. „De enige speler die vertrekt naar DSC, ben ik. De andere genoemde spelers blijven vooralsnog gewoon bij Alem voetballen.”

DSC zou volgens de berichten vijf spelers van het team van oefen­meester Patrick Theuwis gepolst hebben een overstap naar de Kerk­drielse zondagderdeklasser te ma­ken.

Roy Muller gaat wél naar DSC

Het vijftal zou bestaan uit Koen van Kessel, Chris van Eldik, Davy Baars, Gijs Sars en Roy Muller, spelers die in het verleden voor DSC uitkwamen. „Een speler die nog twijfelt over zijn toe­komst, is Koen. De andere voetbal­lers blijven allemaal bij Alem en hebben niet eens een gesprek met Erik Meulendijk (trainer DSC, red.) gehad”, legt Muller uit.
De 23-jarige speler, die twee jaar de oranjewitte clubkleu­ren ‘trots’ droeg, hakte twee weken geleden de knoop door en besloot na een goed gesprek met de directie terug te keren naar de club waar hij zijn jeugd­opleiding genoten heeft. „Ik heb DSC gemist. Je bent er toch opgegroeid, al je vrienden voetballen er. Ik heb dan ook heel veel zin in volgend sei­zoen”, vertelt de 23-jarige Kerk­drielenaar enthousiast.
Zijn vertrek bij DSC had puur met positietechnische redenen te maken. Muller voelt zich een middenvelder in hart en nie­ren, maar daar dacht trainer Meulendijk anders over. „Ik kwam na de jeugd plotseling rechtsback te staan. Daar voel­de ik me toen niet prettig bij.
In Alem kon ik mooi op num­mer tien spelen. Die positie ligt mij het lekkerst, omdat je daarvoor inzicht en een goede mentaliteit nodig hebt.”
Spijt van zijn beslissing om voor Alem uit te komen, heeft hij dan ook niet. Hij heeft naar eigen zeggen twee ‘supersei­zoenen’ gehad. Zonder proble­men kon hij zich aanpassen aan de speelstijl van de vijfde klasse. „Het is voetbaltech­nisch allemaal een stuk min­der, maar hier wordt wel meer strijd geleverd. Ik ben een spe­ler van het harde werken, dus ergens paste dat spelletje wel bij me.” De kers op de taart kwam voor hem vorige maand, toen Alem derde op de rang­lijst werd en daarmee recht­streekse promotie naar de vier­de klasse bewerkstelligde. „Het is jammer dat ik het vervolg van dat succes niet mee kan maken, maar ik heb deze keuze bewust gemaakt.”

Hoe het er volgend seizoen bij DSC eruit komt te zien, weet hij nog niet. Zeker is dat Meu­lendijk nog een jaar aanblijft als trainer en dat er wat ver­schuivingen zijn in het eerste elftal. Mocht hij opnieuw in de verdediging belanden, dan zou hij er nu beter mee kunnen le­ven. „Ik vind het alleen al fijn om lekker met de fiets naar DSC te komen, in plaats van met de auto naar Alem te rij­den. Kan ik toch lekker een pils­ke pakken in de kantine. DSC is en blijft mijn club.”

Bron: Brabants Dagblad
Foto: © Ad van Hasselt