Alem gaat voor promotie
(Door Henk van den Bosch)

Alem is dit seizoen voortvarend van start gegaan. Na zes duels voert het de ranglijst aan in de vijfde klasse G, samen metWadenoijen. Alem won vier keer en speelde twee keer gelijk. Zondag krijgt het Hurwenen op bezoek.

De streekgenoot staat op een gedeelde achtste plaats. ,,Het verschil op de ranglijst zegt in zo'n streekderby helemaal niets. Het zijn altijd wedstrijden op zich", vindt Jorge Reuvers ( 24), die bezig is aan zijn achtste seizoen bij Alem.

,,De uitslag is dan ook moeilijk te voorspellen. Het is nog nooit gemakkelijk gegaan tegen Hurwenen. Toch reken ik op een kleine overwinning", zegt Reuvers.

Hij gaat er alles aan doen om Kevin de Vries, normaal de gevaarlijkste aanvaller bij Hurwenen, aan banden te leggen. Alem heeft de punten nodig om aanspraak te blijven maken op de eerste periodetitel. De eerste periode gaat over acht wedstrijden. Als Alem wint van Hurwenen en ook de nog resterende wedstrijd tegen RKTVC enWadenoijen wint ook twee keer dan eindigen beide teams gelijk. Het doelsaldo is dan doorslaggevend. Momenteel staat Alem op plus 22 enWadenoijen op plus elf. Als Reuvers terugkijkt op de eerste wedstrijden is hij over het algemeen tevreden. ,, In het eerste duel tegenWadenoijen hebben we een 1-3 voorsprong uit handen gegeven door persoonlijke fouten. Ook ik ben in de fout gegaan, waardoor Wadenoijen kon scoren. Tegen SCZ kwamen we snel achter en speelden mede daardoor te onrustig. Uiteindelijk werd het nog 2-2." In de derde wedstrijd won Alem voor de eerste keer. Het werd 6-0 tegen BZS. Dat was het begin van een mooie reeks.

Vervolgens werd SCZ met 5-0 geklopt. Die zege was er een met een zwart randje omdat Rick Leerintveld met een gebroken kuitbeen uitviel. In de volgende wedstrijd werd MEC'07 ingemaakt met 2-9.

Voor Kevin Broekmeulen was een hoofdrol weggelegd. Hij maakte toen liefst zeven van de negen doelpunten. ,,Broekmeulen scoort er flink op los en staat al op zestien doelpunten uit zes wedstrijden. Naast Broekmeulen beschikken ook Niek van Lent en Jochem van Mil over scorend vermogen.

We hebben ook een solide verdediging met de betrouwbare Ton van Geffen als doelman. De verdediging speelt al drie seizoenen praktisch onafgebroken in dezelfde samenstelling. We hebben over het algemeen met weinig blessures te kampen in de verdediging. Verder kennen we elkaars sterke en mindere punten", aldus Reuvers, die bekend staat om zijn inzicht, traptechniek en de rust die hij uitstraalt. Als minpunt stipt hij aan dat hij nog te vaak probeert om situaties, soms geforceerd, voetballend op te lossen. Reuvers: ,,Dat werkt weleens in mijn nadeel. Ik blijf moeite houden om een bal zo maar wild naar voren te knallen. Maar vaak is het wel de beste oplossing." Reuvers windt er geen doekjes om dat Alem dit seizoen mikt op promotie naar de vierde klasse. ,, Als dit team intact blijft kunnen we uitgroeien tot een gedegen vierdeklasser. In de vierde klasse tref je meer technisch spelende ploegen. Een eigenschap waarover Alem ook beschikt. In het verleden hebben we al bewezen dat we tegen technisch spelende tegenstanders onze beste wedstrijden hebben gespeeld."

Bron: Brabants Dagblad
Foto © Ad van Hasselt