Uit de Kleedkamer
(Brabants Dagblad)

Rubriek "Uit de Kleedkamer" Brabants Dagblad van vrijdag 26 Februari 2010, Editie Den Bosch-Stad

Mooiste tenue: Inter Milaan, zwart-blauw. En het nieuwe shirt van Manchester United, met zo'n V op de borst.
Mooiste accommodatie: Wij voetballen in de vijfde klasse en daar is niks aparts. Ons veld ligt qua positie wel heel mooi en ziet er altijd tiptop uit, maar het complex is klein. Ik kan in de buurt niks bedenken van : dat springt in 't oog. Ik hoor veel over OJC, maar daar ben ik zelf nog nooit geweest.
Gezelligste kantine: Dat was voorheen altijd Kruisstraat. Toen ik nog tegen leeftijdsgenoten voetbalde, was het altijd feest daar. Kruisstraat en Alem, dat gaat wel goed samen. De jongens waar ik vijf jaar geleden tegen voetbalde zijn eigenlijk allemaal uit het eerste verdwenen. Nu vind ik het bij Hurwenen en The White Boys meestal wel gezellig.
Aantal glazen bier op zondag: Meestal wel een glas of tien, twaalf. Bij ons is de regel: als we thuis hebben gevoetbald, moet je minimaal een halfuur in de kantine blijven, tenzij je een afspraak hebt.
Mooiste herinnering: Ik heb één keer - dan komt Kruisstraat weer voorbij - tegen Kruisstraat gevoetbald en vier doelpunten gemaakt. Die wedstrijd staat voor altijd in m'n geheugen gegrift.
Grootste nachtmerrie: Ik heb twee keer een flinke botbreuk meegemaakt van iemand uit mijn elftal.
Heeft in het veld een hekel aan: Scheldwoorden die met een ziekte te maken hebben, het k-woord, dat mag wat mij betreft veel harder worden aangepakt.
Sterkste punt: Dit is al mijn dertiende seizoen in het eerste elftal. Ik ben dertig, terwijl het gros onder de 23 is. Ik neem die jongen gasten op sleeptouw en probeer altijd positief te zijn.
Zwakste punt: Ik ben nogal fel. Het is inmiddels wat minder, maar als wij benadeeld worden, sta ik altijd vooraan. Ik ben veel te fanatiek, dat is gewoon het probleem.
Het meest geleerd van: Toen ik net bij het eerste kwam Wim Steenbekkers bijvoorbeeld. Qua trainers nu John Laponder en Hans Lathouwers, de beste die ik heb gehad.
Favoriete clubman/-vrouw: Cor Steenbekkers en Tonny van Lent , een oom van me.
Mooiste doelpunt: Een van die vier tegen Kruisstraat, dat was dé wedstrijd voor mij.
Daar zaten twee vrije trappen bij en eentje ging van dertig meter onderkant lat binnen.
En zondag...: Dan spelen wij thuis tegen Berkdijk, die hebben het hele seizoen nog niet verloren. Ik hoop dat we ze op een gelijkspelletje kunnen houden. Wij hebben nog nooit van ze verloren. Ik zeg 1-1.