We spelen te gretig, willen te graag
Jaap van Boxtel acht Alem niet kansloos tegen Hurwenen
(Door Henk van den Bosch)

In de vijfde klasse E van het zondagvoetbal staat zondag in Alem de streekderby tussen Alem en Hurwenen op het programma. Beide ploegen hebben vier pun­ten.
Hurwenen uit vier en Alem uit drie wedstrijden.

Foto: Jaap van Boxtel denkt dat de Alemse voetballers dit weekend tegen Hurwenen revanche
gaan nemen voor de te­genvallende competitiestart: „Voetballend hebben we meer in huis”.
De tegenvallende start van Alem wordt voor een groot deel toege­schreven aan blessureleed en schor­singen. In de eerste competitiewed­strijd deelde Alem de punten met TheWhite Boys: 1-1.
Vervolgens had het geen schijn van kans in en tegen Heusden en verloor met 6-1.
De derde wedstrijd leverde tegen SC Elshout de eerste winst op: 2- 1. Minpunt was dat Alem drie rode en zes gele kaarten in vernoemde duels opliep.

Speler Jaap van Boxtel (19) vindt dat Alem zichzelf ook teveel druk heeft opgelegd bij de start van de competitie. „Tegen het einde van het vorige seizoen begon het steeds beter te draaien. Daarom waren de verwachtingen dit sei­zoen hoog gespannen. We hebben het echter nog niet waar kunnen maken. We spelen te gretig. We willen te graag. Mede daardoor worden er onnodi­ge fouten gemaakt en lopen we ook te veel kaarten op. Deson­danks acht ik ons zeker niet kans­loos tegen Hurwenen. Voetballend hebben we meer in huis”, aldus Van Boxtel, die bijna drie seizoe­nen in het eerste speelt. Hij heeft zich ontwikkeld van voorstopper tot een solide verdedigende mid­denvelder.
Zijn sterke punten zijn enorme in­zet, goede conditie en snelheid. „ Ik zit als een terriër altijd heel kort op mijn tegenstander. Daar­naast ben ik ondanks mijn kleine gestalte niet bang. Ik ga voor nie­mand opzij. Ondanks mijn vaak pittige spel krijg ik bijna nooit een kaart.”

Hurwenen kende met betrekking tot de resultaten een matige com­petitiestart. Het won van Herptse Boys en speelde tegen FC Engelen gelijk. Verder werd van Dussense Boys en RKKSV verloren.
Een blik op de stand van de vijfde klasse E laat echter zien dat de ploeg van Adrie Barten een lood­zwaar programma achter de rug heeft. Dussense Boys voert de ranglijst aan, voor FC Engelen en RKKSV. Gezien ook het verschil op de ranglijst van vorig seizoen – Hurwenen eindigde als derde en Alem in de onderste regionen – zijn de bezoekers uit Hurwenen zondag favoriet voor de overwin­ning.
Dat Hurwenen zijn draai nog niet heeft gevonden schrijft trainer Bar­ten daarnaast toe aan het feit dat hij dit seizoen voor een andere speelwijze heeft gekozen.

Bron: Brabants Dagblad
Foto © Ad van Hasselt