Alem hoopt op een ommekeer
Jeugdig team mist nog ervaring om voorsprong vast te houden
(Door Henk van den Bosch)

Grootste manco dit seizoen bij Alem is dat de ploeg een voor­sprong niet vast kan houden. Dat bewees het afgelopen zondag op­nieuw toen het met 4-4 gelijk speelde tegen Be Ready. Het gaf een 4-1 voorsprong uit handen waarvan de laatste twee doelpun­ten in blessuretijd vielen.

Foto: Bart van Lent ( met pet) en enkele A- spelers (Ben van Boxtel,
Dennis van Mook, Bram v/d Zanden, Kevin Broekmeulen)
met wie hij de overstap heeft gemaakt naar het eerste van Alem.
„ Dat was balen. De scheidsrechter heeft een kwartier tijd bijgetrok­ken. Het leek wel of hij een ijs­hockeywedstrijd aan het fluiten was”, vertelt Bart van Lent (18), die aan zijn tweede seizoen bezig is in het eerste van Alem.

Alem staat na vijftien wedstrijden op de laatste plaats in de vijfde klasse E met slechts zeven punten. De enige zege werd behaald tegen Heusden. Verder speelde het vier keer gelijk. Dit seizoen werd onder meer zes keer met slechts een doel­punt verschil verloren. Het is voor Alem de laagste klassering sinds ja­ren. Het heeft over het algemeen in de subtop van de vijfde klasse meegedraaid.
Vorig jaar moest Alem weer twee plaatsen inleveren en moest het ge­noegen nemen met de achtste plaats in de eindklassering. „Dat is verklaarblaar. Toen zijn we met een compleet nieuwe selectie be­gonnen. De gehele A-jeugd is toen doorgestroomd naar het eerste. Qua voetbal draait het eigenlijk wel lekker. Alleen moeten we het nog vaak met betrekking tot agres­siviteit en slimheid afleggen”, al­dus Van Lent, die op de mid-mid positie speelt.

Zondag krijgt Alem koploper Ma­liskamp op bezoek. De uitwed­strijd werd met 2-1 verloren. Van Lent: „ Ook gebrek aan routine speelt ons parten. Acht van de elf spelers zijn nog gerechtigd om bij de junioren te spelen. Alleen Kees-Jan Zwanenberg is een derti­ger. Hij zorgt voor meer evenwicht in het team. Met een complete se­lectie hoeven we normaal gespro­ken ‘voetballend’ voor geen enkele ploeg onder te doen. Omdat we vaak aan de negatieve kant van de score blijven wordt de druk op het team alsmaar groter en groter.”

Ondanks dat de ploeg in het bezit is van de rode lantaarn rekent Van Lent dit seizoen toch nog op een ommekeer. „Wellicht dat we zon­dag tegen Maliskamp voor een stunt kunnen zorgen. Alem staat er om bekend dat het tegen sterke ploegen boven zichzelf kan uitstij­gen. We zitten dit seizoen echter duidelijk in de hoek waar de klap­pen vallen. Het wordt de hoogste tijd dat vrouwe Fortuna ons een handje gaat helpen.”

Bron: Brabants Dagblad
Foto © Ad van Hasselt