Alem grijpt een periodetitel, geen twijfel

Het gaat Alem weer voor de wind. De dorpsclub draait in het jaar van het negentigjarig bestaan mee in de top van de vierde klasse en is bovendien nog in de race om de eerste periodetitel.

Kevin Broekmeulen

De 'winterstopbijlage' van Regio-Voetbal / Het Kontakt: De Tussenstand
Alem heeft dit seizoen de weg naar boven weer gevonden. En eerlijk is eerlijk; dat lag niet geheel in de lijn der verwachtingen. Dat weet ook Kevin Broekmeulen. De ervaren spits toon zich realistisch: "Omdat wij een middelmatig seizoen hadden gedraaid, waren de verwachtingen getemperd aan het begin van dit seizoen. Dit heeft ons blijkbaar goed gedaan, want de eerste seizoenshelft is behoorlijk positief verlopen. We hebben een goede vibe te pakken binnen de selectie en je merkt dat iedereen begint te geloven in een mooie eindklassering."

Ook voor de 29-jarige goalgetter persoonlijk is het dag en nacht verschil tussen vorig seizoen en dit seizoen. "Mede door een vormdip en meerdere blessures heb ik vorig seizoen maar weinig wedstrijden gespeeld. Dit seizoen is daarentegen de zon weer volledig doorgebroken. Met het vertrouwen dat ik voel van onze trainer Ben Hoek en het plezier wat binnen onze selectie leeft, beleef ik een heerlijk seizoen waar de doelpuntjes ook weer behoorlijk geregeld vallen.

Niets lijkt Alem in de weg te staan om na de winterstop een gooi naar de titel te doen. Toch blijft Broekmeulen op zijn qui vive: "Het blijft lastig voor een kleine club als Alem om een seizoen lang constant te blijven presteren. Doordat wij met gemiddeld minder leden een selectie moeten vormen, kunnen blessures en schorsingen zeker van invloed zijn op het verloop van dit seizoen", aldus Broekmeulen, die benadrukt dat er maar één doel is: "Ons doel blijft onverhinderd: Top 4. Wij willen in het jubileumjaar van Alem keihard vechten voor een prijs. Alem grijpt een periodetitel, daar heb ik geen twijfel over. We hebben twee seizoenen geleden bewezen dat we in de nacompetitie ook kunnen presteren en ons vast kunnen bijten in een wedstrijd. Dus promotie via nacompetitie zou best een optie kunnen zijn."