Sterk Alem groeit nog steeds

Alem-trainer Piet Saaman gaf zijn spelersgroep even rust. De ploeg, koploper in de vierde klasse E, gaat zich opladen voor de serie zware slotwedstrijden van 2017.

door Wout Pluijmert

Kevin Broekmeulen maakte de overstap van DSC naar Alem. De aanvaller lijkt een prima keuze te hebben gemaakt want met Alem is hij op dit moment koploper in de vierde klasse. (Foto: Wout Pluijmert)

De Woudrichemse oefenmeester werkt al jaren met het team waarvan het plafond nog lang niet lijkt bereikt. "Wij hebben een lange serie wedstrijden achter de rug. Het is goed voor die gasten dat er ook tijd voor rust is. Ik heb ze vorige week dinsdag vrijaf gegeven. Afgelopen zondag hadden we geen wedstrijd. Vanaf deze week gaan wij er voor de laatste zes weken van het jaar vol tegenaan."
Alem is aan een prima serie bezig. Het verloor alleen van SCI en is in ieder geval nog even koploper. Zondag kan CHC uit Den Bosch, als het de inhaalwedstrijd tegen SCI wint, over Alem heen. Tegen Beesd gaf Alem vorige week zondag voor de pauze even vol gas en was veel beter dan de tegenstander. Bij rust was het al 3-0. "Dat was ons beste deel van de wedstrijd. Daarna hebben wij de wedstrijd rustig uitgespeeld."

Terwijl het publiek handenwrijvend langs de lijn staat, is Saaman nog lang niet tevreden. "Er mankeert nog zat aan ons spel. Alem moet nog leren de linies dichter bij elkaar te houden. Veel spelers zijn drie jaar geleden als junior in het eerste elftal gekomen en worden alleen nog maar beter. Het is soms nog een beetje druistig. Ze rennen te veel naar voren. Op de training leer ik ze dat zij in een wedstrijd ook wel eens naar de stand moeten kijken en hun rustmomenten moeten pakken."
Alem verloor alleen bij SCI. "Daar hadden we het moeilijk met het kunstgras, daar zijn we niet aan gewend. Op de wat zwaardere grasvelden kunnen wij onze tegenstanders eerder kapotspelen."
Kevin Broekmeulen manifesteert zich steeds beter, maar Saaman geeft vooral zijn hechte verdediging een compliment."