Kevin Broekmeulen snakt naar een prijs(je) met zijn Alem

regio-voetbal Na uitstapjes naar Nivo Sparta en daaropvolgend DSC is Kevin Broekmeulen terug bij zijn grootste liefde Alem. Terug bij de club waar hij zoveel scoorde.

"Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik weg was. Als ik zelf niet hoefde te voetballen, ging ik altijd nog naar het veld van Alem, al was het maar om te kijken naar een lager elftal. Het voelt dus niet als terugkomen op het oude nest", kijkt Kevin Broekmeulen naar zijn rentree op sportpark De Oude Maas.

door Martin van Hemert
Verslaggever regio Bommelerwaard

Kevin Broekmeulen

Met zijn ervaring kan de 26-jarige spits veel betekenen voor het piepjonge team van trainer Piet Saaman. "Eigenlijk zou ik hier liever met nog een speler erbij het interview willen doen. 'Laat die jonge mannen maar meer in de belangstelling staan', was mijn gedachte.
Daar heb ik vooraf aan dit gesprek echt over getwijfeld", zet Kevin Broekmeulen zichzelf neer. De 'herintreder' blijft liever op de achtergrond om van daaruit medespelers te begeleiden. "Ik zou het leuk vinden als die jonge spelers later zouden kunnen zeggen dat ze wat van mij hebben geleerd."

Nieuwsgierig
Een drijfveer die ook met de terugkeer van de 26-jarige aanvaller te maken heeft, is trainer Piet Saaman. Broekmeulen heeft goede berichten over de Sleeuwijker gehoord. "Ze hebben me nieuwsgierig gemaakt naar Saaman. Nieuwsgierig naar zijn manier van trainen en van leiding geven."

Op zijn zeventiende verkaste Kevin Broekmeulen al eens naar Nivo Sparta. "Dat was toen op een te jonge leeftijd. Na een half jaartje ben ik teruggegaan naar Alem."
Bijna vijf jaar later maakte hij weer de stap naar Nivo Sparta. "Dat waren twee prachtige jaren. Die zal ik nooit van mijn leven vergeten. Nivo is ook een warme vereniging. Daar wordt onterecht wel eens anders over geoordeeld", kijkt hij terug op zijn tweede Zaltbommelse episode. "Als hoofdklasser kwamen we op sportcomplexen. Zo mooi. Jammer dat we twee keer achter elkaar degradeerden."

Na Nivo Sparta monsterde de huidige manager van het fitnesscentrum in Kerkdriel aan bij DSC. "Door mijn werk kon ik niet altijd trainen en bij DSC was dat toch wat gemakkelijker." Zijn periode op sportpark Ipperakkeren typeert Kevin Broekmeulen als eentje 'met vallen en opstaan'.

Druk
Terug bij vierdeklasser Alem en dan gelijk in het nieuwe seizoen aantreden tegen je vorige club. De twee confrontaties met DSC staan met rood omcirkeld, weet ook Broekmeulen: "Iedereen heeft het er al over. Aan weerszijden is er druk. Al denk ik dat die bij DSC groter is. Zij moeten als 'grote broer' winnen van ons. Het is natuurlijk niet leuk op een feestje te staan en uitgelachen te worden omdat je verloren hebt."

De laatste keer dat de buurtjes in competitieverband tegenover elkaar stonden was in het seizoen 2001/2002. De 'grote broer' won twee keer. "Toen ik 16 jaar was hebben we een keer vriendschappelijk tegen DSC gespeeld. Het werd toen 3-3. Ik maakte voor Alem alle drie de goals, weet ik nog wel."

Succes
Aan de vooravond van een nieuw voetbalhoofdstuk snakt Broekmeulen er naar om met zijn club Alem eens een prijs te pakken. "Ik heb nooit een succes meegemaakt. Ik ben slechts één keer kampioen geworden: met de C'tjes. Dat was en feest dat ik nooit zal vergeten. Zo'n feest zou ik nog eens willen meemaken met Alem 1."

Nog even terug naar de wedstrijden tegen DSC. Het Maasdrielse voetbalwereldje denkt dat Alem alles op alles wil zetten dit seizoen boven DSC te eindigen. "Dat denkt de buitenwereld, maar een hoge klassering is voro ons belangrijker dan boven DSC eindigen. Als DSC kampioen wordt, hoop ik wel dat wij er dicht onder zitten." Broekmeulen verwacht dat de club uit Kerkdriel, dit seizoen gecoacht door Arian Meeuwsen, in 4E sterk terugkomt. "Ze willen natuurlijk graag terug naar de derde klasse."

Alem is een kleine voetbalclub in een klein dorp. Voor Kevin Broekmeulen was het en blijft het een warm nest. "Een plek waar je totaal jezelf kunt zijn. Waar sportief en ontspanning gemixed gaat."

Bron: